Partij Vrij Almelo
Dicht bij de burger
Nog steeds problemen bij TSN

 

TSN 03-11-2010 b 

Geachte heer De Olde,

Mevrouw Kuik-Verweg heeft mij gevraagd te reageren op uw mail (zie hieronder). Hoewel het vervelend is dat er medewerkers zijn die kennelijk problemen hebben met de betaling van hun salaris, kunnen wij niets voor deze medewerkers betekenen als er anoniem gereageerd wordt. Bovendien is niet duidelijk of het probleem zich in Almelo voordoet of niet. De gemeente Almelo heeft een contract met TSN en kan TSN aanspreken op klachten die zich voordoen in Almelo. Sterker nog in de kwartaaloverleggen is dit een vast agendapunt.
Met mevrouw Kuik-Verweg is afgesproken dat in het kwartaaloverleg met TSN aandacht zal worden besteed aan klachten van medewerkers op voorwaarde dat een medewerker niet anoniem reageert en het probleem zich afspeelt in Almelo. We moeten immers kunnen verifiëren of de klachten terecht zijn en of er een afdoende oplossing is gevonden.

We verzoeken u dan ook alleen klachten te melden waarop wij kunnen reageren in de kwartaalgesprekken met TSN. Hiervoor kunt u rechtstreeks terecht bij ondergetekende.

Michel van Brink
Beleidsmedewerker afdeling Samenleving gemeente Almelo

 

Hallo Mieke, ik stuur het maar weer even door…

Met vriendelijke groeten, Harry de Olde PVA.

Aan: De Partij Vrij Almelo

Goede morgen,
 

Ik was vanmorgen even benieuwd hoe het zit met vakantie geld van TSN en ben even gaan googlen. Ik kwam deze pagina tegen en schrok er eigenlijk van. Ik ben sinds augustus vorig jaar werkzaam bij TSN en heb nog geen 1 maand
normaal uitbetaald gekregen, afgelopen periode moest van 3 periodes uitbetaald worden het ging om (naar mijn berekening) bijna 800€ en ik heb maar 415 gekregen. Nou hebben ze het erover dat ik meer
loonbelasting moest betalen omdat het in 1 maand gestort is. Ik ben het hier niet mee eens. en heb dan ook een boze mail terug gestuurd. Ze doen er gewoon niks mee. Ik zit er dan ook serieus over na te denken te stoppen bij TSN.. Graag zou ook ik een klacht in willen dienen. Waar kan dat??

Mvg een boze medewerker.

(betreffende brief is doorgestuurd naar de wethouder sociale zaken.) 

 

REACTIE PVA:

Almelo, 22-06-2011

Geachte Wethouder Kuik en Michel van Brink,

 

Naar aanleiding van uw antwoord (Datum: 21 juni 2011 16:22) over klacht medewerker van TSN moeten wij als Partij Vrij Almelo u helaas onderstaand antwoord geven:

Een standaard afschuifbrief waarbij men wegens anonimiteit van aangevers zich verschuilt achter gedane uitspraken in kwartaaloverleggen.
Zo beschouwen wij het door u gestuurde antwoord over de klachten wat betreft TSN.
De reden van anonimiteit is dat de aangevers bang zijn hun baan te verliezen, daar dat heel veel vaker is gebeurd bij TSN, en men elkaar daarover geïnformeerd heeft.
Het beroerde daarbij is alleen: TSN geeft echt geen brief mee dat de aangever is ontslagen wegens ontevredenheid over de klachtenafhandeling.
Dus daar hebben de aangevers geen schriftelijk bewijs.
Tevens kan men zich als overheid niet verschuilen achter de zwakke mededeling alleen Almelose aangiften te behandelen, daar het hoofdkantoor van TSN in Almelo is gevestigd, dus men ook de landelijke klachten zou moeten behandelen c.q. afhandelen.

Men zou telkens weer TSN erop moeten attenderen dat die klachten NIET VOOR NIETS door worden gegeven, en dat het echt niet alleen rancune is waarom die aangevende mensen dat doen. Als je al maanden je salaris niet krijgt en /of de uren kloppen steeds niet waardoor je fors minder salaris ontvangt, en daardoor in betalingsproblemen komt, en men bij het bedrijf zelf afgewimpeld wordt met antwoorden die niet kloppen, dan worden mensen wanhopig en zoeken ze elders hulp, buiten de reguliere weg.
Die signalen dienen ernstig in ogenschouw te worden genomen, en niet afgedaan te worden met Jantjes van Leiden…of andere uitvluchten.

Het is wel begrijpelijk dat je anonieme aangiftes niet persoonlijk kan behandelen, (landelijk wel overigens…bij de politie!), maar je zou als wethouder Sociale Zaken die melding zeer serieus kunnen nemen en TSN erg indringend kunnen of beter MOETEN waarschuwen dat de aangeleverde klachten in AL hun kantoren zeer serieus worden afgehandeld. En dat bij tóch doorgaande langdurige conflicten eigenlijk het hoofdkantoor bereikbaar moet zijn voor die klachten, zodat die de LANGDURIGE klachten dan SUPERSNEL afhandelen, en wel binnen 1 WEEK. Zoals dat eerder blijkbaar ook kon !!!
Tot nu toe zijn er in sommige bijkantoren mensen, die de aangevers niet serieus nemen, en proberen zo goedkoop mogelijk de klagers af te wimpelen, vooral als die mensen klachten hebben over hun gewerkte uren en uitbetaling van hun huidige of achterstallige salaris.

Inmiddels mogen we veronderstellen dat die eerder door de wethouder genoemde “opstartproblemen” nu wel van de baan zouden moeten zijn.
Wij hadden en hebben echter nog steeds de indruk dat er structurele financiële problemen zijn, die dan weer hier en dan weer daar in den lande optreden. Dus dat het financiële probleem steeds verschoven wordt. Zodat men een tekort aan financiële middelen zo over de mensen verdeeld, en hen laat wachten op hun geld…wat ze uiteindelijk, als ze lang doorvechten eventueel met extra hulp, het uiteindelijk met pijn en moeite krijgen…waarbij enkele gevallen nog steeds te weinig kregen wegens gesjoemel met uren door mensen in die bijkantoren !!

Dat is de reden dat er steeds aandacht gevraagd wordt, en dat de vragen steeds aan de wethouder gesteld worden, in het openbaar welteverstaan.
Zodat het niet achter gesloten deuren blijft en er uiteindelijk toch niets mee gebeurd, behalve dan dat men dit soortstandaardantwoordbrieven terug stuurt met een ander persoon als aanspreekpunt.

Wij hopen met deze brief toch het één en ander duidelijk te hebben gemaakt, hopende dat de wethouder alsnog zelf naar dat hoofdkantoor toegaat, en hen desnoods deze brief voorlegt.
Men moet bij TSN goed begrijpen dat het nog steeds niet vlekkeloos verloopt met uitbetalingen van salarissen en met het verrekenen van gewerkte uren. Er treden maar al te vaak discussies over de gewerkte uren op, waardoor de hele vertragingsmachine in gang wordt gezet.

Afsluitend hopen wij dat de klachten in de bijkantoren voortaan terdege en heel snel afgehandeld worden. Misschien dient men het personeel daarvoor extra instructies aan te reiken in den lande. Het zij zo!

Met vriendelijk groet,

Sjoerd Visser

Woordvoerder Sociale Zaken
Partij Vrij Almelo

http://www.vrijalmelo.nl/2011/01/vragen-tbv-het-vragenhalfuurtje-raad-25-01-2011/

http://www.vrijalmelo.nl/2011/01/tsn-heeft-haar-zaakjes-nog-niet-op-orde/

Stem of voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op GeenRedactie Plaatsen/stemmen op Digg Toevoegen aan Symbaloo Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Voeg toe aan je Facebook-profiel Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner Plaats dit bericht op Twitter

2 Comments to “Nog steeds problemen bij TSN”

  1. hondengek schreef:

    Bedankt voor dit leuke artikel. Ik vond het erg interressant!

  2. de vries schreef:

    hallo sjoerd .ik werk nu al van af 2009
    en ik heb altijd problemen ,geen reiskosten salaris is gekort ,sta 455 in de min en dat komt volgens tsn door maevita .ik hoop dat alle vrouwen nu iets gaan ondernemen .sp bond .ik ben nu al weer 1 jaar bezig met mijn reiskosten elke maand 55 euro wat ik mis ,salaris is minder dan een uitkering ,VROUWEN GA IN DE AANVAL LUKT NIET ALS JULLIE NIETS DURVEN
    HELP ELKAAR

Leave a Reply