Partij Vrij Almelo
Dicht bij de burger
Menselijke thuiszorg TSN

Afbeelding 7243

Thuiszorg (foto Partij Vrij Almelo)

Een thuiszorgcliënt in Almelo heeft vier jaar lang in een huis gewoond dat amper werd schoongemaakt.  Er groeide zelfs schimmel aan de muren.  Ook was ’t bed van de man jarenlang niet verschoond.  De man kreeg hulp van Thuiszorg Service Nederland (TSN).  De organisatie geeft toe dat er fouten zijn gemaakt, maar neemt de schuld niet op zich.  TSN betaalt wel de schoonmaakkosten om ’t huis in z’n oorspronkelijke staat terug te brengen.  TSN zegt dat de hulpverleenster de woonkamer en de slaapkamer niet mocht schoonmaken.  Zij heeft dat niet gemeld.  Woningstichting Sint Joseph, eigenaar van ’t huis, is geschokt en gaat de komende tijd op de man letten.  Hij is inmiddels overgestapt naar een andere thuiszorgorganisatie.

Bron: TV-Oost

Reactie Partij Vrij Almelo

Dat doet TSN nooit, schuld nemen of toegeven.  Of er moeten bewijzen zijn, die men dan alsnog eerst heel lang bagataliseert.  En dat medewerkers dingen niet meer vermelden ligt aan het afschrikbeleid om misstanden te melden.  Bellen naar het kantoor helpt niet en de chef(fin) is meestal ook niet een van de soepelste: die staan ook onder druk.  Dat melden kost je namelijk snel je baantje, zoals er velen al konden ervaren.

De medewerkers die naar de mensen gaan doen zo erg hun best, maar worden op allerlei mogelijke manieren geschoffeerd, of belazerd met uitbetalingen zoals al vaker is bewezen.  Het moet allemaal sneller, goedkoper en minder tijd voor menselijkheid.  Daardoor neemt de menselijkheid steeds meer af, wat ten koste gaat van de maatschappij.

Vele voorbeelden zijn daar al van te vinden……………als je de media volgt en/of goed om je heen kijkt.

Sjoerd Visser,

PVA – Sociaal beleid.

Stem of voeg toe aan:

Leave a Reply