
De N36 is een van de gevaarlijkste wegen van Nederland (foto Partij Vrij Almelo)
Ondanks dat er in de N36 tussen Almelo en Ommen flink is geïnvesteerd om de veiligheid te verbeteren is er weer een dodelijk ongeluk bijgekomen. Rijkswaterstaat maakte het asfalt bijvoorbeeld 40 centimeter breder en legde er gasbetonstenen naast, zodat automobilisten die moeten uitwijken niet meer met wielen in het gras komen. Geen overbodige luxe. In ruim tien jaar tijd kwamen tot nu toe zestien mensen om het leven en raakten tientallen mensen zwaar gewond.
Er zijn dus verdergaande maatregelen nodig. ,,Bij wegen waar slechts een doorgetrokken streep de rijrichtingen scheidt, gaan mensen nog steeds inhalen. ,,Om frontale ongevallen, die bij hoge snelheden (te) vaak fataal zijn, te voorkomen, is volgens onderzoek een fysieke rijrichtingscheiding (een muurtje tussen de rijbanen) het meest effectief.
De N36 zou eigenlijk een 4 baans weg moeten worden met ongelijkvloerse kruisingen.


Facebook
Twitter
Mensen halen nog steeds in waar het niet mag. Ook een filmpje gezien vaan een keeractie. Gewoon levens gevaarlijk.
Volgens mij ligt het meer aan het rijgedrag dan aan de weg.